Kvaliteten hos AMU-Vest
Jævnfør Lovbekendtgørelse nr. 810 af 20. juni 2018 om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelserne mv. er beståelses- og gennemførelsesstatistik, deltager-/kundetilfredshed samt værdigrundlag og udbudspolitik tilgængelig på hjemmesiden.
AMUkvalitet.dk er Danmarks første landsdækkende værktøj, der er obligatorisk at bruge som led i at måle og udvikle kvaliteten på et uddannelsesområde, her Arbejdsmarkedsuddannelserne (AMU).
Alle, der deltager i en Arbejdsmarkedsuddannelse bliver bedt om at vurdere deres uddannelse med dette system. Det samme bliver en stikprøve af de virksomheder, der har haft medarbejdere på uddannelse.
I systemet er indlagt nogle regler for fremvisning af resultater. Hvis der for eksempel er for få besvarelser vil resultaterne ikke blive vist.
AMU - Beståelses- og gennemførelsesstatistik
Beståelsesstatistikken kan findes her.
Figuren viser AMU-Vests beståelsesstatistik for 2020:
Figuren viser gennemførelsesstatistikken for 3 kvartaler af 2020:
AMU - Tilfredshedsmåling og -evaluering
Systemet er obligatorisk og skal bruges af alle arbejdsmarkedsuddannelser.
Alle, der deltager på en Arbejdsmarkedsuddannelse, skal vurdere deres uddannelse i dette system.
Forkortelser til tabellerne
Deltagerne har vurderet de enkelte områder på en skala fra 1 til 5. Hvor 5 er meget tilfreds og 1 er meget utilfreds. "Ved ikke" tælles ikke med i gennemsnittet.
Gns: | Er det vejede gennemsnit af de point, der hører til hver vurdering af tilfredshed, fx er "tilfreds" lig med 4,0 point. Jo flere krydser der fx. sættes i tilfreds (4,0 point), jo mere vejer de 4,0 i gennemsnittet, og jo tættere på de 4,0 kommer gennemsnittet. |
N: | Antal besvarede spørgsmål = så mange krydser der er blevet sat i spørgeskemaet. |
U: | Står for utilstrækkeligt datagrundlag. De viste resultater baserer sig på svar fra 5 virksomheder eller derover. |
Det pædagogiske værdigrundlag
- Et arbejds- og læringsmiljø, der bygger på respekt, åbenhed og dialog.
- Et læringsmiljø, der løbende udvikles gennem samarbejde og medindflydelse for alle personalegrupper såvel som elever og kursister.
- At der fokuseres på høj kvalitet i skolens ydelser og at kvaliteten løbende følges og udbygges gennem et certificeret kvalitetsstyringssystem.
- En resultatorienteret holdning, der sikrer, at der genereres mest mulig samfundsmæssig værdi for de investerede ressourcer.
- At det ledelsesmæssige fundament bygger på åbenhed og troværdighed.
Ovenstående er gældende for både centrets efteruddannelsesaktiviteter og skolens udbud af erhvervsuddannelser.